Rapport

Corn 2005-08-12 00:47 (6 kommentarer)
En veckas semester är avklarad, själv känner jag mig numb och mentalt urlakad. Allt har varit fint, vi har träffat lots of people och det har varit kärlek och fint men nu är jag trött.
Första natten sov vi i tält, det var mysigt och dubbla luftmadrassen passade bra för oss alla fyra men det var kallt och rått i tältet på natten. Andra natten tillbringade vi i södra småland, när vi kom till min pappa fick vi höra "vi har skaffat katt" så då fick vi sova i hans hundra kvadratmeter stora fotoatelje istället för i deras hem, vi pumpade upp madrassen i ett hörn av ateljén och sov fint fast jag vaknade mitt i natten av att luften hade pyst ur och jag låg på betonggolvet och frös. Gnällde lite, petade på Flakey som fick börja pumpa i ny luft. Ungarna vaknade inte trots den pipande pumpen utan låg och guppade upp och ner på madrassen. Såg roligt ut.

Har träffat fler släktingar och vänner, fått minnen efter min syster av hennes mor, träffat min lilla söta lillebror som är 21 år gammal som gav bort sin meterlånga gummikrokodil till min treåring och därmed fick en vän för livet. Har slagit tån när jag vände en stol uppochner, sitsen lossnade och nu är min tå rödblå.

Jens Lekman never actually happened, det var senare på kvällen än vi hade trott och vi orkade bara inte ta med oss två kids in i stockholm mitt under prideveckan för att sen en konsert.

Efter södra småland blev det mellersta småland i tre dagar, med diverse utflykter. Vi var allergiska trots att katten där numer är bortskänkt, det fanns katthår och grejer kvar, så vi försökte hålla oss borta från huset på dagarna.
En dag åkte vi till Ullared för att bunkra grejer, köpa vinterkläder till barnen och så vidare men det var 300 meters kö för att få komma in på Ge-Kås så vi struntade i det och gick till NetonNets lagershop och handlade elektronik för 2000 spänn istället. Dvd-brännare och såna goa grejer.

När vi var på en bensinstation såg jag förresten genom bilfönstret min svenskalärare från högstadiet, jag såg henne och hon såg mig men jag blev pubertetsmesig och tittade ner i boken igen, Alfons som jag läste för min son, men sen tittade jag upp igen och då tittade hon in och så log vi båda två och vinkade och hon såg hellycklig ut och hade glott jättemycket på min man. Denna lärare älskade mig på högstadiet, en gång efter en uppsats kom hon och satte sig vid min bänk när vi hade typ tyst läsning, alla satt och läste ur en bok och det var jättetyst, då satte hon sig alltså vid mig och sa med hög röst hur duktig jag var, hur långt jag skulle kunna gå, vilken fantastisk uppsats jag hade skrivit. Hahahaha. Jag skulle gått ut ur bilen och pratat med henne och berättat om hur långt jag verkligen kom (haha) men jag vågade inte. Får väl mejla. Tack gode gud för mejlandet.

Tisdagen var vi i Boråååås djurpark, käckt. På kvällen åkte vi till norra Småland där våra vänner har en restaurang ute i skogen, så vi for dit, fikat var uppdukat och på natten fick vi sova på övervåningen ovanpå restaurangen, vi sov på vår kära luftmadrass än en gång, det var stor kärlek och fint alltihop. Fina vänner.

Sen sthlm där vi fick bo hos toppsnäckan Pocks och det var underbart, vi fick god mat, härligt prat, lite stadsvandring. Såg Harri Mänty på Drottninggatan. Köpte vit tygväska på Blammo.
Idag lunch på falafelkungen, gott. I love a good falafel.

barnen har varit SUPERDUKTIGA trots 200 mil i bil totalt. Snälla, roliga och glada.
På vägen hem från Sthlm idag åkte vi in till Arlanda och skulle gå på Outlet Village. Otäckt ställe, det har blivit värsta spökstaden ju, kanske fem affärer öppna och massor av helt tomma lokaler. Spooky.

Tältet användes alltså bara en natt men luftmadrassen alla nätter utom en, mitt avancerade gaskök använde vi också ett par gånger och campingmaten gick åt bra.
Vi har gjort massor av saker men jag kommer inte ihåg mer och nu är jag apatitrött.

Anno

Ooh Harri. <3

2005-08-12 01:24:33

Skylla

Vem fagerlund är Harri Mänty???

2005-08-12 13:08:01

sodan

fast harri är ju inte så söt längre. men ändå. en harri är en harri... ;)

2005-08-12 14:19:48

Corn

Harri är med i Kent!

Nej, han är inte söt men det var ju roligt att se honom, vi har alltid famespottingtävling när vi är i sthlm, geekigt jag vet.

2005-08-12 14:22:13

balletdancer

oh I love fame spotting! fast ibland är jag så trög / full av mig själv, att jag helt missar när ngn känd person går förbi, haha. jag hade nog missat harri, får jag erkänna...:)

2005-08-12 14:33:23

Corn

eller jag ångrar mig - han är väl ganska söt men det var inte därför det var kul att se honom, menar jag.

ballet: haha, jag är faktiskt riktigt vass på att se dem :) Men nu såg jag inga fler än just honom.

2005-08-12 15:29:55

1 138
Övrigt
Valspråk

Jag tar ett helvete i taget.