Saknar andra delen av Hypo :-(

Moot 2010-01-19 14:40 (29 kommentarer)
Jag är ju tekniskt helt okunnig och är sååå tacksam för att Sysop fixar och donar för oss så att vi får skriva av oss. Men jag ville bara säga att jag saknar er som trillade bort... det känns tomt utan er. Hoppas ni får komma tillbaka snart!! kram

Dorizz

Tack vännen! Det känns lite konstigt här också, att se att allt rullar på helt som vanligt... Finns vi eller finns vi INTE? I dunno.

KRAM

2010-01-19 14:51:46

AnnA

Saknar också! Håller tummarna att det går att lösa, så alla får sin plats tillbaka.

2010-01-19 15:50:18

Malena

Tack Moot, det gör gott att höra!

Jag vet heller inget om teknik och jag är tacksam att sysop erbjuder oss den här sajten gratis... men det börjar verkligen oerhört jobbigt och direkt ledsamt att dagarna bara gar och vi utelasta ännu inte har en ANING om när vi far komma tillbaka!

Idag föddes det kattungar hemma hos oss, och jag har ingenstans att skriva om det... Igar hade jag en väldigt jobbig upplevelse pa Ds skola och skulle behöva era kommentarer, men har ingen möjlighet att fa dem... Jag har tre färdigskrivna inlägg men ingenstans att posta dem...

Jag har skrivit pa Hypodea minst en gang i veckan sedan september 2008, dvs i 16 manader non stop (förutom 4 jobbiga men trots allt korta dagar i maj 2009 da jag rakade bli katapultad) sa inte undra pa att det värker inombords när det nu gatt 18 dagar sedan jag kunde skriva sist!

2010-01-19 17:05:05

.jag

jag saknar er också!

2010-01-20 05:52:41

Hoppsan

Jag är också tacksam för allt jobb som sysop gör, men det känns lite underligt att liksom bara stå på sidan om och se allt - eller det som finns kvar åtminstone - rulla på som vanligt.
Häromdan var jag på vippen att hoppa på en ledig plats på Fallfrukt för att åtminstone temporärt ha någonstans att skriva.

2010-01-20 10:18:28

Bonitan

har ni mailat sysop med era användarid'n och sånt? Jag har lite uppfattat det som att det kanske kan vara smart, men kan ju ha missuppfattat också.
Så här skrev Sysop "Alltså: Ser du inte ditt nick eller kan du inte logga på så beror det på att dina användaruppgifter inte längre finns i databasen. Exakt hur vi skall gå till väga för att återställa detta kommer jag att återkomma till." - som sagt jag kan ha missuppfattat. Han kanske inte alls har användning för det. Hoppas iaf ni är tillbaka snart.

2010-01-20 14:05:56

Hoppsan

Jag svarade på sysops välkomstmail för ett tag sedan, just för att han skulle få mina användaruppgifter och mailadress och så. Vet inte om de uppgifterna är till någon hjälp, men jag hoppas det.

2010-01-20 15:09:24

Malena

Jag har mailat sysop flera ganger. Han har inte svarat.

2010-01-20 15:18:21

Moot

Vet alla att Sysop är en han? Jag trodde det var en hon...haha

2010-01-20 15:21:27

Hoppsan

Jag funderade faktiskt på att skriva h*n i mitt förra inlägg, jag har faktiskt ingen aning vilket det ska vara. Men så skrev jag som Bonitan, för jag trodde hon visste... ;-)

2010-01-20 17:38:46

kicko

Haha - jag tror att sysop tycker att det är lite roligt att folk sitter och spekulerar i kön. =)

Jag saknar de Låsta, jag med!

2010-01-21 02:56:10

Malena

Jag hoppas verkligen han/hon inte tycker det är roligt!!!!!!!!

Än en gang , han/hon är inte skyldig oss nagot, MEN da nu Hypo kommit tillbaka förstar jag inte varför vi utelasta skulle behöva spekulera om var rätt till en plats och än mindre varför det skulle vara nagot roligt med det! Enligt Hypodeas regler har vi i allra högsta grad rätt till en plats!!

Kicko, du säger visserligen att du saknar oss men jag tog riktigt illa vid mig av din kommentar. Den spär ytterligare pa intrycket vi utelasta redan har att de flesta av er som nu har möjlighet att skriva pa Hypo inte har särskilt mycket empati med var situation. De flesta verkar inte första att VI INTE BARA KÄNNER OSS UTELASTA UTAN UTESLUTNA OCH IGNORERADE.

Flera av oss är inte nykomlingar utan har skrivit fran och till i flera ar pa Hypodea men rakade vara katapultade precis just den vecka da den nuvarande databasen kommer ifran. Betyder det ingenting???

Jag haller med om en standpunkt som redan uttryckts : det hade varit bättre att vänta med att ”öppna” Hypodea igen tills ALLA kunde komma tillbaka. För var dag som gar (det har nu gatt 21 dagar sedan min sista text, och hela 11 (elva!) dagar sedan delar av Hypodea kom tillbaka) känns den nuvarande situationen alltmer orättvis.

Jaha, detta blev langt och bittert. Som sagt, jag blev ordentligt provocerad av kommentaren att nagon skulle kunna tycka detta är roligt.

PS Moot, Tack igen för att du tog upp det här! Och förlat att jag tar upp sa mycket av ditt kommentarsfält... Kram

2010-01-21 08:09:14

Hoppsan

@Malena: Jag tror du helt missuppfattat Kickos inlägg. Självklart sitter inte sysop och gör sig lustig över oss som köar för att få vår plats på Hypo tillbaka.
Det som däremot kan få h*n att dra på smilbanden är att vi emellanåt spekulerar i vilken könstillhörighet h*n har. Fullt förståeligt.
Det är alltså skillnad på kön och kön... ;-)

2010-01-21 08:17:43

.jag

@Malena: jag tolkade kickos kommentar som att det roliga var att folk spekulerar om sysop är en han eller hon.

2010-01-21 08:18:09

.jag

Hoppsan hann före :)

2010-01-21 08:18:36

Mucklan

Tack Moot! Jag saknar hypogemenskapen ruggigt mycket och håller med om att det känns konstigt att allt rullar på "som vanligt" här utan oss som är utelåsta. Och då är jag ändå rätt ny som skribent. Dessutom orolig för att åka ur eftersom det har poppat upp en "gamling" i listan....Men jag läser i alla fall!

2010-01-21 12:21:05

Hoppsan

Nämen, inte har det väl dykt upp någon "gamling" i listan? Repropoooo hörde väl till det gäng som åkte ur, men hans användaridentitet tycks sysop ha lyckats återskapa. Tids nog blir det nog så för oss andra också, det är bara att se tiden an. Heja sysop!

2010-01-21 12:30:15

Malena

Inser när jag läser om Kickos kommentar att jag förstas missuppfattat. Och min besvikelse över vad som händer eller snarare inte händer pa Hypo till trots har jag humor nog att se att det var ju lite lustigt :-) Som sagt, det är skillnad pa kön och kön.

Men det som känslan av att vara provocerad fick mig att skriva star jag ännu fullt och fast för. Jag känner mig utesluten. Och jag vidhaller att jag tycker det var ett olämpligt val att släppa igang en del av Hypodea och sedan ga under jorden.

2010-01-21 12:43:33

Maria

Kan inte ni utelåsta skaffa en blogg på blogger eller wordpress och så fortsätter ni skriva där tills platsen kommer tillbaks? Jag saknar också att få läsa det som hänt ner under tiden ni inte haft någon plats. Då kan ni lämna länken här och vi kan fortsätta följa och när platserna kommer åter så skriver ni här och kan länka tillbaks till bloggen som nu finns för alltid. Kanske kan ni ha den som en back up och spara det som skrivs här? En ide bara från en läsare som saknar alla, hela hypodea.

2010-01-21 19:29:08

Peppar

Ett inlägg i största välvilja: Jag saknar också de som blivit utelåsta, men jag tänker också att en egen blogg, temporär eller ej, kanske vore en idé om man mår väldigt dåligt av att inte kunna skriva här just nu. Ett sätt att säkra sitt skrivande och göra sig mer oberoende, menar jag. Sysop driver, såvitt jag förstår, den här sajten på sin fritid och felet som uppstod var väl rätt omfattande. Det är förmodligen ingenting man fixar i en handvändning. Uteslutande, ignorerande, brist på empati, gå under jorden... Det är väldigt starka ord, tycker jag.

2010-01-21 20:00:12

Malena

Maria och Peppar : Jag har vare sig tid att skapa en annan blogg eller lust att skriva nan annanstans. Men visst, om situationen här inte förändras sa lär det ju komma en dag när jag gör just det. Men gar det sa langt tror jag knappast jag kommer tillbaka till Hypo sedan.

Peppar : Ja, starka ord som uttrycker exakt vad jag känner. Aterigen, jag inser att sysop inte har skyldighet att göra nagot samt inte har möjlighet att lösa problemet i en handvändning.

Men han/hon skulle kunna svara pa vara mail! Da vi blev medlemmar pa Hypo kom det ett vänligt mail fran sysop som sa att man kunde maila om det var nagot problem. Da Hypo lag nere stod det ocksa "maila sysop om du har fragor".

Trots detta sa star de mail vi utelasta medlemmar har skrivit till sysop under de senaste 19 dagarna ännu obesvarade. Da tycker jag inte det är sa konstigt att ord som "ignorera" och "ga under jorden" kommer upp.

2010-01-22 08:17:49

Mucklan

@Hoppsan: Med risk för att ha fel så minns jag inte att realein fanns med på den senaste skribentlistan...?
Själv är jag för "ointernetig" för att starta en egen blog så jag hänger kvar och hoppas på det bästa. Och ber för att stackars sysop inte ska ha skaffat sig magsår på kuppen.

2010-01-22 09:56:37

Morris

@Malena: Det kan ju vara så att sysop har blivit sjuk eller så och faktiskt inte orkar eller kan fixa hypo/svara på mejl just nu. Jag har svårt att tro att h*n struntar i er av ren illvilja.

2010-01-22 11:05:23

.jag

ja, eller bortrest, eller fått andra förhinder. jag tror inte heller att sysop helt plötsligt har börjat strunta i oss. det finns säkert en förklaring.

2010-01-22 11:38:45

Hoppsan

@Mucklan: Ja, du har rätt - realein kan inte ha funnits i skribentlistan när Hypo dog en smula. Det är bara att kolla på inläggens datum, så ser man det.
Och jag tror också att det finns en alldeles naturlig förklaring till att sysop inte svarar på mail. Det är bara att vänta och se. Jag har inte bråttom, och tänker absolut inte fixa till en egen blogg. Jag trivs så bra med Hypo.

2010-01-22 12:29:34

Morris

@Hoppsan: För mig fattas det inlägg mellan 090712 och 090924 och jag har aldrig åkt ur Hypodea. realein kan mycket väl ha funnits med i skribentlistan när hypo kraschade fast hennes inlägg från tiden före kraschen har försvunnit.

2010-01-22 14:49:28

kicko


@Malena: jag tänkte inte på att kön kan läsas på två sätt... attans textkommunikation. Det jag syftade på var diskussionen om sysop är en hon eller han. Inte kö som i bestämd form av kö, alltså. Nä. Precis som flera andra före mig redan förklarat ser jag. Jaja.

Jag har oxå blivit av med inlägg lite här och där ser det ut som - det har jag inte tänkt på att kolla tidigare.

2010-01-22 20:49:01

Hemmafrun

Mein gott. Att detta tas så personligt och som en kränkning?
@Malena: har du betalat Sysop för hans/hennes tjänster? Är ni vänner sedan långt tillbaka?
Varför missunna andra att komma igång med skrivandet? Återigen, -hur kan man ta detta personligt? Skittrist att texter är förlorade och/eller att man inte får komma tillbaka och skriva eller har svårt att komma fram till Sysop men vi får njuta av andras alster så länge!

2010-01-25 14:31:03

Malena2

Hej Hemmafrun,

Nej jag känner inte sysop och jag betalar inte för hans/hennes tjänster. Jag har upprepade ganger tackat honom/henne för det jobb han/hon lägger ner, nu senast imorse när jag konstaterade att mitt konto var öppet igen. En fraga till dig : anser du att det bara är sysop som gör Hypodea eller tycker du som jag att Hypodea uppstar tack vare de som erbjuder den tekniska plattformen och tack vare de som skriver? Eftersom jag anser att vi alla skapar Hypodea tycker jag att det är normalt att respektera varandra. Respekt innebär bland mycket annat att kommunicera med varandra när problem uppstar.

Jag har inte använt ordet kränkning. Jag har däremot sagt tva saker :
- att jag kände mig ignorerad av att Sysop inte svarade pa mail i tre veckor.
- att jag kände mig utesluten ur Hypo-gemenskapen för att de flesta medlemmar inte verkade bry sig om att en stor del av medlemmarna var utelasta.

Du undrar ocksa hur man kan ta detta personligt? Enkelt. Jag skriver väldigt personliga texter pa Hypo. Och far emellanat väldigt personliga svar. Alltsa ganska sa självklart att ens relation till Hypo och det som händer här blir personlig!

En fraga till dig : skriver du nagonstans? Och i sa fall, har du nagonsin förlorat din plats där av nagon anledning? Är svaret nej tycker jag inte du borde uttala dig om vara känslor kring detta. Är svaret ja kan jag bara konstatera att vi uppenbarligen reagerar ganska olika. Na, vill du ironisera över min i ditt tycke överdrivna reaktion sa far du väl göra det, men du ska veta att jag inte är den enda som tog illa vid mig över hur situationen hanterades.

Annars är detta nästan ett avslutat kapitel för mig nu (helt avslutat blir det ju först när de sista medlemmarna har aterbördats och som jag förstar det hänger det nu pa dem). Känslor är ända “bara” känslor, och efter ett tag blaser de över. Snart kommer dessa känslor och diskussionerna kring dem vara blott ett vagt minne som sa manga andra stormar pa Hypo…

Länge leve Hypodea, dess sysop, dess skribenter och dess kommentatorer!

2010-01-25 17:22:33


Info
Namn
Moot
Född
-
Hemstad
Norrort
E-post
-
Hemsida
Medlem sedan
2008-07-06
Antal texter
851
Övrigt
Valspråk

I have tasted the flavours of life and it sure aint vanilla!